Biblioteka czynna:

Poniedziałek 10:00 – 17:00
Wtorek 08:00 – 15:00
Środa 08:00 – 15:00
Czwartek 10:00 – 17:00
Piątek 08:00 – 15:00

W MIESIĄCACH WAKACYJNYCH BIBLIOTEKA CZYNNA:

DO 19 LIPCA  W GODZ. 8:00-16:00

OD 26 SIERPNIA W GODZ. 8:00-16:00



 

Adres do katalogu internetowego

biblioteki szkolnej

 

 


 

Tak kształtowało się czytelnictwo w naszych szkołach w roku szkolnym 2018/2019.

Dziesięcioro uczniów, którzy w ciągu roku szkolnego przeczytali najwięcej książek niebędących podręcznikami, otrzymało nagrody książkowe podczas uroczystego rozdania świadectw. GRATULUJEMY!

 

 

 



 

Bijemy rekord czytania

W tym roku już po raz czwarty biliśmy rekord czytania w tym samym momencie. Czytelnicza akcja pod tym tytułem miała miejsce właśnie dziś, tj. 7 czerwca o godz.10:00 i nie przeszkodził nam w tym nawet deszcz, który padał od rana i zmoczył wszystkie parkowe trawniki i ławeczki.  Dlatego też jedną z pierwszych czynności przed rozpoczęciem „Jak nie czytam, jak czytam” było… wytarcie do sucha ławek. Deszcz już nie padał i – mimo chmur – nie spadała na nas ani jedna kropla!

Punktualnie o 10:00 spotkali się nauczycieli i uczniowie naszych wszystkich szkół i ośrodków, a także goście. Była więc młodzież z gimnazjum, liceum oraz technikum ekonomicznego, a także szkoły branżowej. Dołączyły też  dzieci z Polsko-Niemieckiej Szkoły Podstawowej, Szkoły Przysposabiającej do Pracy, przedszkolaki oraz uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej „Przystań”. Wprawdzie zabrakło naszych seniorów z Domu Opieki Społecznej,  ale przyszli do nas niektórzy uczniowie Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1.

Tegoroczne „Bicie Rekordu Czytania” było jednocześnie „Biciem Rekordu Czytania Cekironka” – naszej szkolnej gazetki, chcemy bowiem ją rozreklamować wśród uczniów i zachęcić do pisania własnych felietonów bądź artykułów do następnych numerów. Rozpoczęliśmy więc  od nagrodzenia zwycięzców w konkursie wiedzy o „Cekironku” i krótkiej ankiety wśród obecnych na ten sam temat. Następnym punktem programu było pięciominutowe czytanie przyniesionych ze sobą książek, a później pierwszoklasiści zaprezentowali wiersze o zwierzętach przygotowane na konkurs recytatorski.

Ostatni element naszego święta czytelnictwa to zajęcia grupowe – uczestnicy wybierali taki sposób czytania, jaki im najbardziej odpowiada. Niektórzy wzięli udział w sztafecie z książką. Po przebiegnięciu wyznaczonego dystansu kolejni zawodnicy zasiadali na ławkach, by poczytać przygotowane powieści. Wygrywał ten, który przeczytał najwięcej stron w najkrótszym czasie.  Inni wybrali „Czytanie Emocjonalne”, tj.  czytając na głos wybrany fragment, starali się  jego treść odzwierciedlać gestami,  mimiką i modulacją głosu. Można też było uczestniczyć w „Czytaniu w Kręgu”. W tym roku czytaliśmy – jakże by inaczej – „Cekironek”. Pozostali dołączyli do grupy „Czytania Indywidualnego”, która rozłożyła się na kilku parkowych ławkach lub rozsiedli się na pufach „Kawiarenki Literackiej”, chrupali nabyte tam za symboliczne 10 gr  ciasteczka i czytali książki lub gazety wypożyczone w tejże kawiarence.

Najmłodszym oraz uczestnikom WTZ „Przystań” szkolna bibliotekarka czytała fragment „Władcy Lewawu” Doroty Terakowskiej, a później chętni recytowali wiersze.

Cała impreza trwała wypełnioną czytaniem godzinę.

Zapraszamy do GALERII

Tekst  Joanna Brzastowska
zdj. Adam Tracz
Waldemar  Rożek
Zbigniew Brzastowski

 


 



23.11.2016 – ROK SIENKIEWICZA w BIBLIOTECE

Dobiega końca rok poświęcony Henrykowi Sienkiewiczowi. Zastanawiałyśmy się, jak go uczcić. Kolejna akademia ku czci…? Konkurs wiedzy na temat…? A może rozwiązywanie krzyżówek? Postanowiłyśmy wreszcie (ja – bibliotekarka i ja – polonistka), że zaproponujemy uczniom klasy piątej zrobienie gry planszowej „Śladami Stasia i Nel”.  Pomysł został przyjęty entuzjastycznie!

Wszyscy z zapałem pracowali, przygotowując zajęcia. Piątoklasiści na polskim pilnie wyszukiwali w tekście wszystkie miejsca ważne w podróży dzieci. W bibliotece wrzała praca przy sporządzaniu makiety gry planszowej z zaznaczonym konturem Afryki. Kiedy już wstępne przygotowania dobiegły końca, spotkaliśmy się w bibliotece i rozpoczął się ważny etap tworzenia gry: wyznaczenie trasy na mapie Afryki, wykonanie pionków i kostek do gry oraz ułożenie scenariusza. Każdy miał swoje zadanie. Niektórzy pracowali samodzielnie, inni w grupach, jednak niezależnie od systemu pracy przyniosła ona świetne efekty, chociaż trzeba było na nią poświęcić sporo czasu.

Na zakończenie każda grupa przedstawiła zasady swojej gry i zaprezentowała przygotowane plansze i potrzebne akcesoria. Pionki i kostki do gry zostały wykonane z plasteliny. Jeden zestaw przedstawiał nawet Stasia, Nel i słonia! Rozgrywki zostały przeniesione na kolejną lekcję polskiego, bo już nam zabrakło czasu.

Podczas rozgrywek gry stworzone przez młodych czytelników „W pustyni i w puszczy” okazały się bardzo interesujące i emocji nie zabrakło. Teraz plansze gry ozdabiają klasową ścianę. (JK)

 

Zmień rozmiar czcionki
Contrast