W czwartek 10 stycznia br. gościliśmy przedstawiciela Stowarzyszenia Euro-Concret Pana Grzegorza Misia, który przybliżył nam tematykę prawa konsumenckiego. W trakcie zajęć pt.: „Mam prawa i nie zawaham się ich użyć” dowiedzieliśmy się jak najskuteczniej rozwiązywać sprawy związane z reklamacją produktów i usług oraz dlaczego rękojmia jest lepsza od gwarancji. Prelegent wskazał aspekty prawa konsumenckiego, na które szczególnie trzeba zwracać uwagę aby nie zostać oszukanym przez nieuczciwych przedsiębiorców. Podał nam również informacje o podmiotach udzielających bezpłatnego wsparcia konsumentom. Są to m. in.:
- Infolinia Konsumencka: nr tel.: 801 440 220 oraz 22 290 89 16
- Konsumenckie Centrum E-porad: porady@dlakonsumentow.pl
- Miejski (powiatowy) rzecznik konsumentów: www.uokik.gov.pl/rzecznicy
- Oddziały Federacji Konsumentów: www.federacja-konsumentów.org.pl.
Zajęcia bardzo nam się podobały, zostaliśmy wyposażeni w praktyczną wiedzę, zadawaliśmy pytania dotyczące w szczególności handlu w Internecie.
Uczniowie Technikum Ekonomicznego